Satu nama yang cukup indah.

Satu nama yang sungguh mulia

Satu nama yang sungguh berkuasa

Apabila disalahguna maka ia jadi salah.

Apabila digunakan dengan sehebat-hebatnya, maka itulah yang akan terjadi

Semuanya atas dasar kepercayaan sendiri.

Di kala, anda menulis lalu mengatakan menulis itu susah maka itulah yang anda dapat.

Hidup ini lebih mudah dan makin jelas apabila anda tahu yang sebenarnya selama ini anda seorang yang gagal adalah disebabkan oleh kepercayaan.

Nampak mudah tetapi sebenarnya perlu diambil serius.

Setiap perkataan yang terhasil adalah nikmat menulis, itu saya percaya maka itu yang saya rasai.

Kenapa?


Adakah anda ada masalah kewangan? Adakah ia selalu sahaja terjadi dalam hidup anda?

Adakah itu punca anda mengaku kalah?

Kalau ya, maka inilah yang perlu anda lakukan. Lakukan sekarang juga.

Ambil kertas, tulis apa yang anda tidak mahu, erti kata lain apakah anda benci?

Senaraikan. Lagi banyak lagi bagus. Lagi banyak senaraikan lagi mudah untuk membebaskannya.

Sudah?

Kalau begitu tulis ini pula.

Setiap "Benda" yang anda tulis itu ditukarkan pula menjadi positif.

Katakanlah, saya tidak pernah cukup duit.

Ditukarkan kepada saya selalu banyak duit.

Setiap satu senarai negatif yang anda tulis tukar kepada positif. Ingat, lagi banyak lagi bagus. Lagi banyak lagi cepat anda mengalami perubahan drastik.

Sudah siap maka ikut langkah ini:

Tukarkan senarai positif itu seperti sudah dapat dan bayangkan dalam imaginasi anda. Bermeditasi.

Contohnya tadi, saya sentiasa banyak duit.

Bayangkan, saya sentiasa banyak duit, boleh beli macam-macam. Seperti beli TV 3D baru yang berharga RM14000 dan selepas itu saya tukar kereta lama saya dengan kereta baru iaitu kereta BMW warna hitam sungguh mewah!

Bayangkan lagi dalam. Bayangkan sebagaimana anda sudah milikinya. Apabila anda buat begitu cerita ini akan menerangkannya.

Anda sudah mengalaminya dalam imaginasi anda. Ok. Sudah cukup bagus.

Tetapi, apakah sebenarnya fungsi imaginasi ini?

Bila anda membayangkan anda sudah merasainya, maka hukum tarikan sudah menghantar isyarat supaya merialisasikannya.

Bila anda berbuat begitu, anda sebenarnya sudah PERCAYA benda itu wujud.

Yang lebih menariknya adalah bila anda percaya pada perkara-perkara yang mustahil anda akan dapat juga dengan pantas tetapi ia kurang sedikit.

Dalam kes saya, saya membayangkan apakah yang saya telah dapat pada keesokan harinya.

Saya membayangkan, di pagi hari, ada sarapan yang cukup mewah, segala-galanya ada. Ada nasi lemak. Ada roti canai. Cakap sahaja nak apa, pasti ada.

Dan harinya tiba. Memang saya tidak dapat apa yang dibayangkan. Tetapi saya dapat juga sarapan yang mewah bagi saya.

Saya dapat sarapan NIPS(Makanan untuk kanak-kanak riang).

Alhamdulillah, sungguh ajaib. Memang ajaib.

Jadi apa yang anda perlu lakukan?

Bayangkan apakah yang anda terjadi pada keesokan hari?

Bayangkan perkara-perkara mustahil, maka mustahil yang anda dapat!

NIAT, PERCAYA, IMAGINASI, REALITI dan LEPASKAN.

Beliau seorang penulis online. Peminat Insyirah Azhar. Blog editor Sedut Software Sampai Lebam (SSSL). Penulis eBook Rahsia Google PageRank. Pengasas Seni Bina Blog. Selain itu, beliau berjaya mengusaha lebih 20 Projek Blogspot. Antaranya, KeZoom SSSL dan banyak lagi.

STARTUPLOGY: Bagaimana Memulakan Bisnes Tanpa Risiko

No comments

Leave a Reply

Hubungi Saya

Name

Email *

Message *

Sumber Inspirasi

Danial Abdul Rahim