Apabila tidak dapat menulis, mula badan merasa kurang selesa bagaikan cacing kepanasan.

Lagi ditunggu lagi hati resah gelisah. Sememangnya saya sendiri minat menulis sehabis-habisnya. Sekiranya dapat menulis rasa bagaikan hidup lebih sempurna.

Hidup lebih bahagia.

Lebih tenang.

Aman harmoni.

Tamat


Hari terakhir aku pentong sekolah.

Hari terakhir aku bersedih.

Hari terakhir aku malas

Hari terakhir aku negatif

Maka, esok adalah hari yang baru lagi keramat. Tiada siapa yang tahu, tetapi kita boleh bina dengan kuasa imaginasi.

Lagi kuat bayangkan dalam fikiran kita. Lagi kuat ia jadi kenyataan. Semuanya adalah usaha kita sendiri.

Kalau nak berjaya memerlukan keinginan yang tertinggi. Kerana kita inginkan sesuatu. Selagi tidak dapat selagi itu diusahakan sehingga dapat.

Justeru, hari yang lepas sudah lepas. Maafkanlah apa yang lepas. Tidak boleh berpatah balik. Cuma yang depan boleh dibentuk. Cuma yang depan boleh diubah.

Sesungguhnya, saya benar-benar menukar mindset saya menjadi abundance lagi jutawan.

Baru


Esok dan selama-lamanya aku seorang yang abundance mindset.

Esok dan selama-lamanya aku bangun awal dengan mudah lagi bersemangat.

Esok dan selama-lamanya aku yang berinspirasi.

Esok dan selama-lamanya aku rajin-rajin belaka.

Esok dan selama-lamanya aku bertindak luar biasa.

Kerana aku benar-benar mempunyai keinginan untuk mengubah dunia lebih berinspirasi serta sempurna bagaikan syurga.

Aku boleh dan MAMPU.

Aku tahu hanya diri sendiri sahaja yang boleh mengubah diri ku sendiri.

Sedangkan... ramai yang meminta pertolongan orang. Tidak perlu. Mulakan sekarang untuk keluar daripada circle biawak-biawak.

Mulakan dengan senyum yang mewanan, hati pasti tertawan. Sesungguhnya, usaha yang kecil lagi sekecil zarah tetapi ada niat yang positif.

Sudah tentu orang akan menyedarinya. Bahkan, setiap kali kita berusaha untuk menumpukan satu perkara dalam satu masa membolehkan kita menjadi seorang yang luar biasa.

Maka... hari sesampai di sini.

Maka... hari berakhir di sini.

Maka... bahasa ku makin lama makin menggiurkan.

Maka... eBook Attract Money Now mengubah hidup ku lebih POSITIF.

Maka... menulis adalah senjata ku untuk membina dunia yang mewah lagi memupuk kita berjihad.

Maka... .. .

Tiada lagi rahsia.

Terukir di hati... ALLAH.

Beliau seorang penulis online. Peminat Insyirah Azhar. Blog editor Sedut Software Sampai Lebam (SSSL). Penulis eBook Rahsia Google PageRank. Pengasas Seni Bina Blog. Selain itu, beliau berjaya mengusaha lebih 20 Projek Blogspot. Antaranya, KeZoom SSSL dan banyak lagi.

STARTUPLOGY: Bagaimana Memulakan Bisnes Tanpa Risiko

2 comments:

  1. bagus,bagus aku yang membacanya turut menjadi positif

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terim kasih Tuan Amirul :)

      Saya sangat menghargainya.

      Dan saya doakan Tuan Amirul kaya dan berjaya.

      Delete

Hubungi Saya

Name

Email *

Message *

Sumber Inspirasi

Danial Abdul Rahim