Kamu Kena Sedar Kamu Siapa


Kamu kena sedar kamu siapa.
Hampir. Setiap hari.

Berangan-angan nak hidup kaya dan berjaya. Tetapi, masalahnya: Tidak mahu bayar harga untuk hidup kaya dan berjaya.

Kita kena sedar kita di mana sekarang. Kita kena sedar siapa diri kita sekarang sebelum terlambat.

Saya sedar saya tak pandai dalam pendidikan formal. Saya gagal dalam Add Math dan Sains Pertanian. Dan saya tak mahu sambung belajar sebab bagi saya ia tidak sesuai.

Dan apabila saya sedar saya di mana. Saya sedar saya seorang yang gagal. Saya sedar saya tidak boleh hidup macam orang lain.

Belajar tinggi-tinggi, minta kerja. Tunggu 2 atau 3 tahun, baru dapat kerja yang sesuai. Kalau tidak, terpaksalah menganggur di rumah.

Jadi, saya kena kerja 2 kali ganda daripada orang biasa untuk capai tahap bebas kewangan, bebas bebanan kewangan dan bebas daripada pilihan yang terhad.

Sekarang, bukan sijil penentu masa depan.

Bukan straigt A yang segala-galanya. Apa yang segala-galanya sekarang ialah mindset.

Mindset kaya = Hidup kaya.

Mindset miskin = Hidup miskin.

Saya tak tahu macam mana nak ubah mindset rakyat Malaysia jadi mindset kaya. Sebab setiap hari dari pagi sampailah ke malam.

Berulang-ulang kali sehinggalah hari tua. Kita kena program dengan KEPERCAYAAN NEGATIF.

Tanpa henti. Sehinggalah nafas terakhir.

Tetapi, hanya orang yang benar-benar mempunyai KEINGINAN yang MEMBERA se-membara MATAHARI yang nak kaya akan kaya.

Kenapa? Sebab KEINGINAN adalah penentu hidup kita. Dan KEINGINAN adalah titik perubahan hidup seseorang itu.

Inilah rahsia di dalam rahsia buku Think and Growh Rich.

Bukunya mengisahkan 500++ jutawan, multi-jutawan malah billionair bagaimana mereka jadi kaya dengan segera.

Berapa seegera? Kurang 24 jam.

Siapa yang pernah baca bukunya akan tahu.

Tetapi, rahsianya tetap KEINGINAN.

Daripada Penulis


Bak kata bijak pandai:

"If you want something, pay the price! If you can't pay the price, then you can't afford it!"

Semua orang nak hidup kaya dan berjaya. Semua orang nak hidup bahagia. Tetapi, apabila minta mereka 'bayar' harganya.

Tak ramai yang sanggup.

Oleh sebab itu gologan yang bebas kewangan adalah sedikit. Hanya 20% daripada jumlah penduduk di dunia ini (mengikut prinsip 80/20).

Tak mahal mana pun harganya. Dan tak susah manapun yang kita sangka. Nak jadi jutawan kurang 24 jam, tiru cara orang yang dah berjaya lakukan perkara tersebut dan lakukan lebih baik.

Itulah kunci untuk capai apa yang kita mahu.

Dan saya ucapkan terima kasih kerana sudi laburkan masa dan tenaga baca artikel ini. Saya hargai pelaburan anda.

Saya doakan anda sekeluarga bebas daripada kepercayaan negatif agar hidup lebih kaya, berjaya dan bahagia selalu.

Beliau seorang penulis online. Peminat Insyirah Azhar. Blog editor Sedut Software Sampai Lebam (SSSL). Penulis eBook Rahsia Google PageRank. Pengasas Seni Bina Blog. Selain itu, beliau berjaya mengusaha lebih 20 Projek Blogspot. Antaranya, KeZoom SSSL dan banyak lagi.

STARTUPLOGY: Bagaimana Memulakan Bisnes Tanpa Risiko

No comments

Leave a Reply

Hubungi Saya

Name

Email *

Message *

Sumber Inspirasi

Danial Abdul Rahim