Dah Baca 3 Buku Terbaik Perihal Copywriting Ini?

3 Buku Copywriting Terbaik Sepanjang Zaman.
Ada orang tanya,
"Danial, macam mana nak tulis ayat copywriting yang bagus kat Facebook? Ada tak buku yang bagus tentang copywriting?"

Pertama-tama, kita perlu faham apakah 3 elemen penting setiap iklan perlu ada.

Kedua, kita kena faham pelanggan kita betul-betul. Bukan setakat kenal sahaja.

Kenapa?

Bila kita faham kepada siapa kita nak jual produk atau servis, maka proses menjual menjadi mudah. Memang mudah.

Dan cara paling mudah untuk kenal pelanggan siapa kita ialah dengan berkawan dengan mereka.

Dapat?

Jawapan untuk soalan kedua pula:

3 Buku Copywriting yang Terbaik


1.) Kick-Ass Copywriting Secret Marketing Rebel - John Carlton

Dalam banyak buku copywriting yang saya baca, buku ini adalah buku yang terbaik menerangkan strategi dan teknik copywriting yang berkesan.

Di mana teknik dan strategi tersebut digunakan oleh copywriting antarabanga seperti Gary Halbert dan ramai lagi.

Dan buku ini adalah buku panduan utama apabila saya nak tulis ayat copywriting.

Teknik yang diajar di dalamnya memang senang nak digunakan. Lantas membuatkan saya mudah menulis ayat copywriting.

2.) The Ultimate Sales Letter - Dan Kennedy

Buku lebih menekan strategi copywriting berbanding dengan teknik copywriting. Maksudnya lebih menekan asas dalam copywriting.

Kalau kita masih lagi kosong tentang copywriting, maka bacalah buku ini dahulu sebab Tuan Dan Kennedy menerangkan langkah demi langkah bagaimana untuk menulis ayat iklan yang berkesan.

Apa yang saya tidak boleh lupakan ialah bahagian Call-To-Action. Terdapat 6 jenis Call-To-Action yang membuatkan pelanggan tak sabar nak membeli.

Memang terbaik! :)

3.) Power Copywriting For The Internet - Bob Serling

Dalam buku ini fokus kepada sebelum proses menulis ayat copywriting berlaku. Maksudnya buku ini menerangkan apa yang kita buat sebelum nak tulis ayat copywriting.

Saya terkejut pada bahagian permulaan sebab beliau menjelaskan 3 ciri pelanggan kita yang paling ideal.

Dengan 3 ciri ini maka mudahlah proses menjual berlaku.

Nak tahu?

3 Ciri Tersebut Ialah:

  • Minat - Siapakah orang yang betul-betul berminat (terdesak) dengan tawaran kita?
  • Mampu - Siapakah orang yang paling berduit untuk membeli tawaran kita?
  • Kuasa - Siapakah orang yang ada kuasa untuk membeli produk kita secara terus (Tak perlu minta kebenaran isteri. Hoho).


Daripada Penulis

Persoalannya, di mana kita nak cari semua buku ini?

Jawapan: Di Google.

Saya bagi petunjuk sikit: Forum.

Carilah sampai dapat.

Have fun. :)

Kredit gambar,

Beliau seorang penulis online. Peminat Insyirah Azhar. Blog editor Sedut Software Sampai Lebam (SSSL). Penulis eBook Rahsia Google PageRank. Pengasas Seni Bina Blog. Selain itu, beliau berjaya mengusaha lebih 20 Projek Blogspot. Antaranya, KeZoom SSSL dan banyak lagi.

STARTUPLOGY: Bagaimana Memulakan Bisnes Tanpa Risiko

No comments

Leave a Reply

Hubungi Saya

Name

Email *

Message *

Sumber Inspirasi

Danial Abdul Rahim